[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 3 - ( پاییز 1395 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 141-146 برگشت به فهرست نسخه ها
سواد رسانه ای سلامت
هادی طهرانی
چکیده:  

 زمینه و هدف: بسیاری از افراد موافق این هستند که رسانه ها بزرگترین آموزش دهنده در جوامع امروزی هستند .یک فرد در جوامع امروزی بعد از خواب بیشترین وقت خود را صرف دیدن رسانه ها می کند . بنا براین محتوی این رسانه ها بایستی در حوزه های مختلف بویژه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

سواد رسانه ای را می توان تقویت تجارب رسانه ای دانست. از سوی دیگر برخی سواد رسانه ای را چنین تعریف کرده اند: توانایی دسترسی، تحلیل، ارزیابی و برقراری ارتباط با پیام های رسانه ای در اشکال مختلف. به بیان دیگر سواد رسانه ای مجموعه ای از چشم اندازهاست که ما به طور فعالانه برای قرارگرفتن در معرض رسانه از آن ها بهره برداری می کنیم تا معنای پیام هایی که با آنها مواجه می شویم را تفسیر کنیم.  از اینرو این مقاله با هدف  تبیین مفهوم سواد رسانه ای سلامت نگاسته شده است

نوع مطالعه: نامه به سردبیر.

واژه‌های کلیدی: سواد رسانه ای سلامت، ارتقای سلامت، عدالت اجتماعی
متن کامل [PDF 205 kb]      
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tehrani H. Media Health Literacy. J Health Lit. 2016; 1 (3) :141-146
URL: http://literacy.ihepsa.ir/article-1-64-fa.html

طهرانی هادی. سواد رسانه ای سلامت. فصلنامه سواد سلامت. 1395; 1 (3) :141-146

URL: http://literacy.ihepsa.ir/article-1-64-fa.html



دوره 1، شماره 3 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه سواد سلامت Journal of Health Literacy
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731